Skip to main content

Afwisseling, dynamiek en klantcontact. Dat is waar een baan als customer service medewerker om draait! Als customer service medewerker ben je hét aanspreekpunt voor de klant en ben je daarmee ook direct het visitekaartje van de organisatie. Overweeg je een baan als customer service medewerker? Of wil je gewoon meer weten over een baan als deze? Lees dan snel verder!

Meer dan telefonisch klantcontact

Hoewel je bij de naam van de functie misschien moet denken aan een groot callcenter voor klantvragen, is niets soms minder waar. De werkzaamheden die je krijgt als customer service medewerker kunnen per bedrijf én per branche namelijk ontzettend verschillen.

Bij sommige organisaties is het beantwoorden van klantvragen wel degelijk de hoofdtaak binnen een functie als deze en dit doe je over het algemeen per mail, chat of telefoon. Bij andere werkgevers is dit slechts een kleiner onderdeel van jouw werkzaamheden en houd je je o.a. ook bezig met administratieve taken of het aansturen van processen. Op deze manier kun je binnen de functie, vaak alle kanten nog op!

Customer service medewerker in de logistiek

Ook binnen de logistieke branche zijn customer service medewerkers onmisbaar, net zoals in bijna alle andere branches. Binnen deze sector zijn functies over het algemeen wat breder ingestoken en zo sta je niet alleen klaar voor klanten, partners en leveranciers, maar ook voor collega’s binnen het bedrijf. Zo beantwoord je niet alleen vragen, maar houd je je ook bezig met het managen diverse transporten, distributie, orderadministratie, controles en facturatie. Lijkt dit je wat? Bekijk dan snel onze vacatures!

Wat ga ik verdienen?

Zoals hierboven besproken kunnen de vacatures voor customer service medewerkers nogal verschillen van elkaar. Een duidelijk antwoord op deze vraag kunnen wij je onder dit kopje dan ook helaas niet geven. Wat je gaat verdienen als customer service medewerker is namelijk sterk afhankelijk van het bedrijf, de branche, jouw werkzaamheden, jouw opleiding en jouw werkervaring. Vaak zijn er wel diverse doorgroeimogelijkheden naar andere posities en zo kan jouw salaris door de jaren heen ook meegroeien.

Heb ik ervaring nodig?

Vaak kun je zowel met- als zonder ervaring aan de slag als customer service medewerker, afhankelijk van wat jouw verantwoordelijkheden worden binnen de functie. Hoewel affiniteit met een bepaalde branche wel degelijk een pré is in het beantwoorden van klantenvragen, is de kennis die je nodig hebt van een branche over het algemeen gemakkelijk aan te leren als je deze nog niet hebt.

Aan de slag als customer service medewerker?

Neem dan snel contact met ons op of bekijk onze openstaande vacatures! Wij van Flex Impuls helpen jou als logistiek uitzendbureau namelijk graag bij het vinden van jouw ideale baan. Aan de hand van een intakegesprek kijken we naar je persoonlijke wensen, kwaliteiten én ambities, om zo vast te stellen welke baan écht bij jou past.

Wil je meer weten over wat wij van Flex Impuls voor jou kunnen betekenen? Lees dan onze blog over een het inschakelen van een logistiek uitzendbureau!

Ben je een werkgever en ben je op zoek naar personeel? Klik dan hier!

Laat een reactie achter

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.